Research and Publications

BOLALAR NUTQINI RIVOJLANTIRISHNING PSIXOLOGIK VA PEDAGOGIK ASOSLARI

Avtorlar: Rustamova Malika Ne’matovna
Kategoriya (Jurnal/Konferensiya): Talim fidoyilari
Sana: 2025-09-24

Annotatsiya

Ushbu maqolada maktabgacha yoshdagi bolalarning nutqini
rivojlantirish va izchil shakllantirishning psixologik hamda pedagogik jihatlari tahlil
qilingan. Tadqiqotda bolalarda to‘g‘ri talaffuz, grammatik tuzilma, izchil fikrlash va
emotsional ifoda ko‘nikmalarini rivojlantirishda o‘yin, xalq og‘zaki ijodi hamda interfaol
metodlarning o‘rni yoritiladi. Nutqni rivojlantirishda tarbiyachining kommunikativ
madaniyati, diksi

Kalit so‘zlar

nutq faoliyati, izchil nutq, diksiyani rivojlantirish

Foydalanilgan adabiyotlar

1. Shodiyeva Q. Maktabgacha yoshdagi bolalarni to‘g‘ri talaffuzga o‘rgatish.
Toshkent: O‘qituvchi, 1990.
2. Babayeva D.R. Nutq o‘stirish nazariyasi va metodikasi. Toshkent, 2018.
3. Sharipova M.B., Nizomova Sh.Sh. Bolalar nutqini o‘stirish. Buxoro, 2019–
2020 o‘quv yili.
4. E. G‘oziev. Tafakkur psixologiyasi. Toshkent: O‘qituvchi, 1990.
5. M.R. Mingalimova. Bolalarni o‘yin faoliyati orqali maktab ta’limiga
tayyorlash. Toshkent, 2012.