Ushbu maqolada maktabgacha yoshdagi bolalarning nutqini 
rivojlantirish va izchil shakllantirishning psixologik hamda pedagogik jihatlari tahlil 
qilingan. Tadqiqotda bolalarda to‘g‘ri talaffuz, grammatik tuzilma, izchil fikrlash va 
emotsional ifoda ko‘nikmalarini rivojlantirishda o‘yin, xalq og‘zaki ijodi hamda interfaol 
metodlarning o‘rni yoritiladi. Nutqni rivojlantirishda tarbiyachining kommunikativ 
madaniyati, diksi
nutq faoliyati, izchil nutq, diksiyani rivojlantirish
1. Shodiyeva Q. Maktabgacha yoshdagi bolalarni to‘g‘ri talaffuzga o‘rgatish.
Toshkent: O‘qituvchi, 1990.
2. Babayeva D.R. Nutq o‘stirish nazariyasi va metodikasi. Toshkent, 2018.
3. Sharipova M.B., Nizomova Sh.Sh. Bolalar nutqini o‘stirish. Buxoro, 2019–
2020 o‘quv yili.
4. E. G‘oziev. Tafakkur psixologiyasi. Toshkent: O‘qituvchi, 1990.
5. M.R. Mingalimova. Bolalarni o‘yin faoliyati orqali maktab ta’limiga
tayyorlash. Toshkent, 2012.