Ushbu maqolada pedagogika va oʻzbek adabiyoti tarixining oʻzaro 
bogʻliqligi, ularning jamiyat taraqqiyotidagi oʻrni hamda bir-biriga koʻrsatgan ta’siri tahlil 
qilinadi. Jadidchilik harakati, sovet davri va mustaqillikdan keyingi ta’lim tizimining 
adabiyot taraqqiyotiga ta’siri misolida ta’lim va ijodning o‘zaro aloqadorlik jarayonlari 
yoritilgan. Shuningdek, pedagogik va adabiy merosning zamonaviy ta’lim tizimidagi 
ahamiyati ham ochib beriladi.
pedagogika, oʻzbek adabiyoti, jadidchilik, ta’lim islohoti
1. Alisher Navoiy. (1492). Xamsa. Hirot: Navoiy nashriyoti (qayta nashr — T.: Gʻafur Gʻulom
nomidagi nashriyot, 1989).
2. Bobur, Z.M. (1526). Boburnoma. Tahrir: OʻzR FA nashri.
3. Fitrat, A. (1918). Abulfayzxon. Samarqand.
4. Behbudiy, M. (1913). Padarkush. Toshkent.
5. Qodiriy, A. (1926). Oʻtkan kunlar. Toshkent: Oʻzbekiston nashriyoti.